Da lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Kleinekoeman - WaarBenJij.nu Da lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Kleinekoeman - WaarBenJij.nu

Da lat

Door: Nina

07 Juli 2019 | Vietnam, Ðà Lạt

Hallootjes!

6 juli aangekomen in da lat na een bus reis van 7,5 uur. Besloten dat we voortaan met lange reis afstanden toch maar het vliegtuig nemen haha ondanks dat het relaxed stoelen waren, waren we toch helemaal kapot.

We stapten de bus uit en er kwam een vriendelijke man naar ons toe en vroeg waar we heen moesten. Hij bood aan om met de motor naar het hotel gebracht te worden. Geen probleem Lets do it! Mooi avontuurtje was dat. Daarna bood hij een Tour aan voor de volgende dag door da lat met mooie highlight van de stad.
We hebben ja gestemd en geboekt.

Aangekomen in het hotel hebben we eerst nog even lekker gegeten in een restaurant. Al gauw waren we weer moe door die lange reis en hebben we gechilt in het hotel.

De volgende dag 9:00 ( vandaag dus ) werden we opgehaald door de 2 mannen die we dus ontmoet hadden dat we de bus uitstapten. Niet normaal zoveel als wij gezien hebben van da lat.

Onwijs mooie tocht door de bergen gehad. Wel wat koud maar daar was ik lekker op gekleed. Met wat tussenstops voor mooie foto’s werd het steeds warmer. We zijn bij een tempel geweest wat ook heel bijzonder was. Helaas mochten we niet in de tempel maar wel er om heen. Je voelde gewoon rust in je lichaam. Heerlijk. Ook hebben we de watervallen gezien dit was niet normaal zo mooi! Als je ooit in da lat ben bezoek de elephant watervallen!!!!

We hebben ook door een dorpje gereden waar de armoede verschrikkelijk was. Al die kleine kindjes die om geld vragen en in hutjes wonen. Echt heel sneu.

We zijn ook naar een kleding makerij geweest waar ze polyester maken. Die machines zijn zo oud en ze werken kei en keihard daar in die hitte.

Daarna zijn we doorgereden waar ze coffee maken. Natuurlijk hebben we even een koppie gedronken dat van een wezel is gemaakt. Gooooorrr als je dat zo hoort maar het was lekker. Tijdens kopje koffie hadden we een uitzicht daar zeg je u tegen.

Ook hebben we een kas gezien met allemaal bloemen. Een Nederlandse man heeft dit ooit opgezet en geleerd aan de Vietnamezen hoe je dit goed bijhoud. En weetje die bloemen zijn geweldig mooi!

De Tour heeft ons heel veel laten zien maar als ik dat allemaal moet typen ben ik morgen nog niet klaar haha.

Na onze Tour hebben we in een pizzaria gegeten en wat ik nu ga zeggen meen ik serieus. Dit is de beste pizza die ik ooit gehad heb! Wooow en dat voor 3 euro.

Het mooie is ik heb ontbijt lunch en dinner voor 9 euro gehad vandaag. Een giller dus!

We hebben net een massage geboekt want we verblijven in een spa hotel. Dus we gaan zo even lekker genieten na zo’n lange dag Tour.